torsdag 17 juni 2010

Solbacka Gårds Amor Legend


Hej! Detta är jag, Solbacka Gårds Amor Legend, 8 veckor och nyss hemkommen till mina nya människor! De verkar ganska ok, jag somnade i min Lejonmammas famn i bilen hem, har inte bestämt mig för vad jag anser om bil än, mina människor sa något om att jag visst måste lära mig, men det ska vi nog bli två om!

Jag är en Rhodesian Ridgeback (förkortas ofta RR), jag har en "ridge" på ryggen där håret växer åt fel håll. Jag ska användas som lejonhund i Afrika, men än har jag inte sett några lejon på mitt nya ställe. Vi hade förresten inga lejon i Åkarp heller, tror det är för kallt här... Men jag rör mig som ett lejon och just nu är mina tassar lite förstora så jag snubblar en hel del, men när jag växt i dem, då ska ni få se på fart!! 
Detta som visas för mig var visst en b-ol-l... Den var luddig, så jag vet inte om jag ska bita i den eller hoppa på den. 


Den där till vänster är min lillhusse. Om jag förstått det hela rätt så skulle vi vara ganska jämnåriga, fast jag är lillebror, den andre var visst här först. Här ser ni vad duktig jag är på att smyga!


Jag kallas visst för Scooby Doo, eller Scooby. Jag vet inte vad jag tycker om det namnet än, men det får väl fungera så länge. Alla säger att jag är lik någon som heter Scooby Doo, jag hoppas att min lillhusse kan visa mig denna skönhet någon gång - med tanke på hur söt och snygg jag är, måste ju min namne vara supersnygg och stark och modig!
Min nya lejonmamma sa att hon undrade om de verkligen köpt en RR eller om det kanske var en AS? Det visade sig att mamma gett mig ett nytt smeknamn Afrikansk Sovhund... 

Jag hade visst fler människor i min flock, någon som kallas mormor och morfar... Fast jag sov när de kom... Och sov när de gick med...

Det är skönt att sova. Min lejonmamma hade visst gjort den här sängen åt mig, den är superbra! Dock litar jag inte direkt på lillhusse, så det är bäst att ha en tass eller två på sina leksaker, även om jag sover! 

Detta var bilder från mitt första dygn hos mina människor! Jag sköter mig exemplariskt och de få olyckor jag haft inne, är faktiskt inte mitt fel, utan ett bevis på mina människors dåliga reflexer! Är man inte snabb så får man torka golv! Fast de är ganska snabba, för det det mesta. Speciellt på natten! Min lejonmamma blir som en oljad blixt när jag attackerar hennes säng! Det är suuuperkul att skrämma henne! 

Nä, nu måste jag sova lite igen, innan det är dags för mat igen!
Nospussar från Scooby

2 kommentarer:

Hos Jorunn sa...

Hei på deg Scooby! Så liten og utrolig søt du er!! Jeg har en sånn som deg hjemme jeg også...han er kjempestor og snill! Vi skal følge med på siden din, det blir gøy å følge utviklingen fremover. Klem fra Jorunn og Papito

Jenny sa...

Hej Scooby!
Kul att du fått en helt egen blogg:) Söt som socker är du!!

Kraam Jenny