måndag 19 juli 2010

Värme, utflykter och krasslig mage...

Oj oj oj, nu var det länge sedan min mamma skrev en hälsning från mig! Fast det har inte duggat så tätt mellan inläggen i hennes egen blogg heller, så jag är inte arg på henne, jag bara tjyvnyper henne i benen lite då och då. *voff* 
Mina människor är väldigt omtänksamma! Fastän folk skrattar åt dem när vi går på stan, eftersom jag åker i vagnen fortfarande, så tar de med mig överallt! Jag har faktiskt gått själv på gågatan i Ystad och det var mycket spännande! Jag var inte ett dugg rädd och mamma berömde mig massor!! Sen fick jag vila på mitt favoritställe, Bäckahästen. Man får egen vattenskål där och det finns massor med skugga och snälla människor. Och eftersom jag är så snäll, så låter jag naturligtvis barnen klappa på mig. Mamma säger att det är bra att jag lär mig vara med och runt massor med människor, men jag blir ju klappad och hittar ibland en liten bullbit som något snällt barn lämnat kvar åt mig, så det är väl ingen konst att vara snäll och mysig då??

Mamma och husse har haft mycket att göra en veckas tid nu... När jag fick en ny säck med mat, så verkade det som om något var fel och jag har varit jättesjuk i magen sedan dess... Jag har tyvärr inte ens hunnit ut ibland så hallmattan är noga tvättad ett par gånger... Men det härligaste är, att alla tar väl hand om mig, hjälper mig och ingen blir sur på mig när jag inte hinner ut. Husse hörde av sig till företaget och imorgon kommer jag troligen få en helt ny säck med mat, för de ville absolut inte att jag fortsatte äta från vår säck. Idag har jag fått mjukt ris, ny mat (husse köpte en liten säck helt nytt) och välling!! Och efter det har magen faktiskt känts bättre! Och jag har fått tillbaka massor med energi! Men jag är lite tunn...
Som tur är, har jag kunnat busa ändå, fast inte lika mycket som innan och jag har varit jättetrött, både från värmen och från magen.

Här kommer lite nya bilder, så ni kan se hur stor jag är! Abbes människor sa att det var svårt att ta kort på RRs för det blir mest en massa rumpbilder och även om jag ofta visar husse den sidan när han har kameran med sig, så låter jag honom även få ett par perfekta, så han inte ska sluta fotografera mig, för det vill jag ju inte! *voff*

Godis i stängd låda?! Skulle det vara någon form av utmaning?? Inte för mig! Jag är Scooby Houdini Doo!!


Öh?? Var är ni?? People - where are you???

Jag är söt!!

Japp, jag är söt!!

Heej!! Vad gör ni??

Jag är en jätte!! Eller är det bara mini-träd...?

I am a lion!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig brorsan!!
Hoppas du snart blir bättre!
Stor NOSPUSS!
Liyah

Susanne sa...

Stackars lillkille!! Skönt att höra att han är mår bättre! Han ser så fin ut på bilderna!
Bamsekram från gammelmatte

Anonym sa...

Hej!!
Tack för alla små hälsningar på min sida!!!
Jag äter tyvärr inte den maten längre. Jag matvägrade ganska tidigt så matte fegade ur och köpte annat foder till mig. Vad ska du äta för foder nu? *nyfiken*
Du får gärna maila min matte cobk2003@yahoo.se

Nospussar Liyah

Hos Jorunn sa...

Oj, så stor og fin gutt du har blitt Scooby!! Så dumt at magen din ikke har vært helt bra, men det er sånt som skjer noen ganger. Kanskje når du er blitt voksen kan du prøve fersk foder, det har Papito begynt med og det fungerer utmerket...ingen kunstige tilsetningstoffer heller. Ha det så bra, klem fra Papito og Jorunn