fredag 12 november 2010

Snöar det?? Nä, storebror bakar...!!

Vet ni vad!? 
Igår, när storebror och mamma kom hem så började de springa runt i köket! Mamma flyttade någon stor vit sak som hon kallar "Sin bäste vän" - jag trodde jag var hennes bäste vän?! *sur* Men iaf så åkte det fram kastruller och små bruna runda saker och några konstiga stora paket, det stod Ve-temj-öl på en av dem, jag vet inte vad det är men så stod det! 
Ok, allt lugnt ett tag men det började lukta massor av saker från bänken! Jag var ju så klart framme med nosen och sniffade längs med hela bänken och på storebrors pall. Mamma tyckte jag var i vägen när hon stod vid spisen och visst, det var lite varmt så jag drog mig undan. 

Och sen började de leka med den där vita saken som faktiskt väsnades ganska mycket! Och det började komma vitt i från bänken, nästan som från himmelen! 



Är det detta som kallas snö? Fast det var inte kallt som mamma och husse säger att det ska vara... Så det kanske bara var det där Ve-temj-ölet...

Jag har klarat mig igenom min första Kennelhosta!
Det kom någon stor svart hund från grannhuset och gick fram till mig, trots att mamma inte ville, men hon hann inte säga till vovvens husse, så vi stod nos mot nos ett tag. En halv dag efter det började jag hosta. Det var jättejobbigt men mamma och husse har varit så gulliga och tagit mig på bara små promenader, tagit tempen på mig och torkat min nos när jag har snuvat. När mamma tar mig under hakan och säger "Visa näsan" så vet jag vad som gäller och 95% av tiden tycker jag det är ok, den andra delen brukar jag försöka bita pappret eller sticka, helt enkelt!

Men igår fick jag gå till fotbollsplanen för första gången på en vecka och springa lite! Och jag hostade inte en enda gång! Så, efter en vecka så är det bara lite "torka näsan" kvar men jag har mått bra hela tiden och ätit lika duktigt som innan och varit ute på mina kissmonader!
Nu vill jag bli helt frisk så jag kan åka och hälsa på Bonniemamman snart, jag saknar henne så mycket!

Nu, mina fans, ska jag fortsätta sova i min fåtölj med huvudet hängandes på fotpuffen mamma köpte för att gömma extratäcken *voff*

Inga kommentarer: