onsdag 23 mars 2011

Hårdträning...

Ni som läser min mammas blogg vet att tävlingen gick katastrofalt dåligt... Och jag gjorde verkligen inte livet lätt för henne heller, hon hade träningsvärk i armarna och ryggen dagen efter och nästan grät när hon behövde röra sig... Det var ju inte meningen... Men hur ledsen mamma än var, för hon tyckte mest att domaren var onödigt hård med, mig gav hon ben och massa pussar och kramar, men det fick inte domaren, så repade hon till sig dagen efter. Däremot fick jag höra en massa hemska ord som "hårdträning", "ger mig inte", "Smekmånaden är över", "Scubbe är nog ganska lat" och "Vi har nog varit för snälla..." *gny och gnäll*

Och ja... Nu är det andra bullar här... Inte nog med att mina människor kom på mig med att energisnåla genom att gå pass, nu har de även kommit på att mammas ben är för korta och att det är när husse springer med mig, som jag inte klarar av att hålla pass längre... *Fasiken också, dom kom på mig...*

Så, husse har lagt in 5 ggr högre växel än innan, verkar dock se fram emot att vara den som kommer ställa mig om vi lyckas med den nya träningen, så han letar träningsmetoder och läser på till höger och vänster. Mamma försöker mer massera mina lår och bakben i hopp om att det ska kännas skönare för mina muskler när de får arbeta mer. Och igår övningskörde hon ner till Sandhammaren och herregud vad jag fick jobba... När vi väl kom hem, däckade jag på min säng och reste mig inte upp på flera timmar....

Men jag passade även på att ta årets första frivilliga dopp!

PINNE!!!




Solar lite





Plask!



Tyvärr har lillhusse också hört det där om hårdträning....

Jag har sett nästan alla dessa sanddynor både nedifrån och uppifrån. Jisses vad husse jagade på mig. Men visst är det bra träning och ja, jag mår ju bra av det, men det tänker jag ALDRIG erkänna för dem...

Jag tror att det blir en repris av gårdagens träningspass idag, så jag ska passa på att sova så mycket jag kan nu - over and out!

Inga kommentarer: