lördag 26 juni 2010

Dagen efter...

Igår var det visst någon sorts fest, mina människor kallad det för Mi-dsom-mar-a-ft-n eller nåt sånt... Det låg iaf en stoor hög med fina pinnar med löv på, på gräsmattan och de blev inte alls glada när jag visade min uppskattning och sprang runt med dem. Någon hade även plockat en hel spann med fina blommor och jag börjar ju tröttna på att äta maskrosor, men när jag provade en vit blomma med stora blad, så kallade mamma mig för marodör?? Sen tog de fram jättefina leksaksbilar och sa att alla barnen skulle samsas. Jag tog den röda traktorn och körde iväg med (Mamma kommenterar: Japp - på riktigt! Han satte tassen på traktorn och körde med den, precis som ett barn!! Superkul!!) och Viktor tog bussen, men då hände något märkligt: Bengt, Viktors människa, började hojta på honom att släppa den, min mamma började jaga Viktor, de små människorna stod och skrek att vi tagit deras saker!? Vi skulle ju samsas?? Och det gjorde vi ju!! (Mammas kommentar: Viktor är med en hund!)

Jag lärde mig iaf att åka bilen, i en bur. Jag lärde mig att sova i buren, ensam med bagageluckan öppen, jag lärde mig att jordgubbar luktar gott och smakar ganska gott med, men har konstig konsistens. Jag lärde mig att måsar låter högt och mycket, att kök luktar extra gott när det är fest och att sova ensam i köket på kvällen när alla gått in (Mammas kommentar: Uterummet var för varmt, Scooby somnade på filten vid den andra altandörren, helt ensam, inget pip och inte instängd, brydde sig helt enkelt inte om sin mamma och pappa *fniss*)

Men idag är jag vad mina människor kallar "Dagen efter..." Jag är mer AS än RR och tom dricka vatten bör göras liggandes om det kan - och det kan jag!



Fast om du BÄR mig in till sängen, så kan jag väl tänka mig att ligga där istället! Men bara om du bär mig!!

Ha en fortsatt härlig Mi-dsom-mar-h-el-jj och 

Inga kommentarer: