söndag 20 juni 2010

Ytterligare en utedag!


Idag har jag haft ytterligare en utedag! Stoooooora Abbe kom och hälsade på, så stor ska jag med bli när jag växt upp. Men eftersom min lejonmamma inte tog några kort, så får ni vänta på husses kort innan ni kan se oss. Min lejonmamma är väldigt noga med att jag ska bli social, jag får vila mycket efter vi varit många. Men idag fick jag jättemycket beröm, för jag gick och la mig fastän lekkompisen på 7 år var där. Abbe är med en RR och han var jättebusig, men jag var snabb!

Idag har jag även fått åka bilen för första gången sen vi kom hem. Jag fick en alldeles egen bur, längst bak, men det var väl kanske inte lika kul. Jag vill ju vara med framme och lyssna på musiken och titta på bilarna!! Min husse gav mig en pinne som jag kunde leka med under tiden och även om den bara blev kaffeved, så var jag noga med att tala om för mina människor att jag inte riktigt är helt övertygad angående bilen.

Vi åkte bara till affären så när vi kom hem sen, fick jag en egen kasse att handla i!
Vem säger att man måste ha dyra leksaker? Denna kostar ca 2:- och är gjord i återvunnet papper och miljövänlig! Kan jag bli mer Eko-rätt??




Abbe trodde han var störst men jag visade allt var matskålen skulle stå! Jag fick mina första presenter med, av Abbe, Hanna och Niklas (hans människor). Titta vad fina!


Men så här trött blev jag efter han hade åkt hem. Ärligt talat så missade jag att de åkte, för då låg jag och sov på mitt dunbolster på terrassen, medans Abbe låg på sin säng. Vi sov nog faktiskt mer än vad vi lekte, men det är gott att ha en sån kompis med, en man kan slappa med! 



Husse är en bra huvudkudde!!

Men nu är jag i full gång igen! Min mamma har lagt på en jättefin handduk på bordet och den hänger ner så där lagom mycket! Den ser faktiskt likadan ut som handduken ute i köket, som hon torkar min matskål med, fast jättemycket större. Husse tyckte inte alls om att jag drog i den... Jag är inte säker, men jag tror det står något på den...
Min mamma tycker inte om tråkiga burkar till min mat och mitt godis, så hon har varit så här påhittig!

Det är visst något som heter Grrr-yta... eller nåt sånt. Men kul idé, eller hur?
Och sen har min husse hittat en sån här:
Men än så länge har de inte haft tid att fylla i något i den, ha ha ha!!

Nä, nu börjar jag bli trött igen, det är jobbigt att blogga.
Nospussar från mig



1 kommentar:

Hanna på Hävdavägen sa...

Du var mig allt en söt liten valp som jag träffade idag. Jag ska lära dig allt jag kan! :-) Och en fin blogg har du minsann fått också. Voff voff från Abbe och hans människor.