söndag 4 juli 2010

Sol, sol och mer sol...

Solen tar verkligen musten ur mig! Jag orkar knappt äta förrän senare på dagen, men mamma och husse försöker iaf. Mamma och husse är jättenoga med att jag håller mig i skuggan och vissa dagar har mamma suttit inne i lägenheten för att det varit för varmt för mig att gå ut. Och då passar husse och storebror på att busa ute istället. Men idag gick vi ut alla fyra, mamma var lite trött efter att ha sjungit en hel massa de senaste två dagarna. Först i något som kallas k-yrrrrr-aah eller nåt sånt och då sjöng hon något sool... eller sooloo eller vad det nu. Hon tränade hemma och det var mysigt att sova till musik. Och igår åkte hon hemifrån igen och sjöng Elvisp-låtar, vad de nu kan vara, med någon som hette Glenn Wish... Ja, herregud, det är så mycket nytt jag måste lära mig men det är såå spännande samtidigt!
Så här trött blev jag efter vi var ute idag och som sagt, då satt jag bara i skuggan, tänk vad trött min mamma är, både en massa sång och en massa sol!
Än så länge får jag plats under soffbordet, men det börjar bli svårt att ta sig ut så... Och ser ni, jag har fått en alldeles egen nalle!! Storebror ville inte dela med sig av sina...

Skulle egentligen ätit, men näää, det får vänta faktiskt! Är helt mätt av allt vatten jag druckit!
Gissa vem som ska få springa ut med mig sen, och det är bäst att de snabbar sig på så det inte blir pölar inomhus!!

And again: Scooby Doo - where are you??!!

2 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

Mycke sol e de nu :)
Håkan

Anonym sa...

Wow!!!!
14,6 kg!!! Ska bli sååå kul att ses brorsan!!

Kram Liyah & matte