torsdag 14 oktober 2010

Hjortar och rådjur - se upp, här kommer JAG!!

Igår var det den näst sista träffen med valpkursgänget. Och vi skulle få prova på att spåra! Mamma och husse var jättetaggade och det smittade verkligen av sig på mig, men sen tog JAG över och var den som absolut inte kunde stå still! Tillslut var det bara klorna som nuddade marken, kroppen var på helspänn och så fort jag fick på mig selen ville jag ut! Jag visste knappt vad det var vi skulle göra, men de sa att vi skulle använda nosen och det är jag ju superbäst på!
Nu blev det ju mörkt ganska snabbt så husse hann bara ta ett par smått suddiga bilder på oss...
Här är jag och mamma. Längst bort i gul jacka står Eva, vår kursledare och sen är det Chevy som väntar på att få gå spår.
Monica och brorsan var med duktiga! Det är Monica i den vita jackan och brorsan Leo syns knappt. Eftersom husse är så himla bra på att foto, så måste jag säga att bilderna är urkass!! Vad hände, husse??
Kolla vilket stort och fint ben jag har fått!! Mamma sa att en duktig kille ska ha en stor belöning!
Gott gott gott!
Tyvärr blev jag lite för ivrig igår och kopplet hamnade som en snara runt mammas tumme. Hon bröt den när hon gick i skolan och den läkte fel och rycket igår blev lite väl häftigt... En trolig stukning, sa hon igår och fick sitta och kyla ner tummen som svullnade upp, under hela teoritiden och sen hem och tejpa den... Hon har väldigt ont men hon är snäll och busar med mig ändå. Hela natten låg jag hos henne och la mina tröstande tassar på henne. Hoppas hon snart blir bra igen!

Och till alla mina fans:

Inga kommentarer: