onsdag 13 oktober 2010

Jag sover - därför finns jag!

Nu minsann har det varit länge sedan min mamma bloggade om mig! Usch, fy och skäms på sig själv du!
Men allt är bra iaf! Jag växer och växer och mamma tycker jag börjar likna en stor hanhund nu! Och jag beter mig som en stor hane, jag känner mig lite konstig i kroppen, lite som om det pirrar i magen och spritter i benen. Mamma och husse säger att jag håller på att bli schöns-mogen, vad nu det kan vara... Jag vill liksom aldrig gå in, jag vill bara nosa och nosa och nosa och nosa, hela tiden. Det luktar helt annorlunda ute nu, har ni märkt det? När jag hälsar på våra gäster nu så har jag utvecklat ett nytt system. Istället för att tunnla dem som jag gjorde innan, så hoppar jag upp och tar fast om en arm eller ett ben... Det märkliga är att samtidigt som jag gör det, börjar bakdelen på mig hoppa fram och tillbaka - jättemärkligt!! Mamma och hussa kallar det jucka, de använder så konstiga ord numer...

Mamma och husse tyckte att jag blivit så tung, så husse kämpade med mig i famnen och gick och ställde sig på vågen. OJ vad jag har växt!! Jag väger 33 kg!! Mamma försökte mäta mig idag, gick inte speciellt bra tyckte hon, men jag försökte ju bara hjälpa till genom att hålla i måttbandet. Tyvärr uppskattades inte min hjälp... Iaf, från golvet och upp till "axeln" på mig (lite ca) så var jag 63 cm!! Det var visst med stort - mamma mätte mig ändå två gånger för hon verkade inte tro att det var sant! Och det kanske det inte är heller, jag vet inte om vi mätte helt rätt men jag ÄR väldigt stor och ståtlig! 

Nu ligger jag och tar igen mig lite. Det verkar som om det är något stort på gång ikväll. Vi ska till valpkursen och mamma och husse pratar något om spår. Vi får väl se vad jag ska göra, men de verkar väldigt förväntansfulla iaf. Mamma är lite ledsen just nu, eftersom vi tränat så bra ute på fotbollsplanen med att trava och stå utan koppel så hon ska slippa "använda" halsbandet och kopplet till utställningarna. Och jag såg verkligen fram emot Malmö Valp i november och så fick vi veta att det inte blir något?! Malmö har inga mässhallar kvar, de rivs nu, så utställningen är inställd... Mamma är väldigt ledsen.. Och jag som tränat så fint... Och vi har beställt ett snyggt halsband och allt ju... Mamma ville ju att vi skulle ställa upp oss i november för att hon skulle kunna bestämma sig. Det finns visst en väldigt stor tävling som hon vill vara med på, men hon var inte säker på om vi skulle klara det eller inte... Nu får hon nog bara chansa. Tävlingen heter visst My Dog och går uppe i Göteborg. Vad tror ni, mina fans? Klarar vi av My Dog? Klicka på namnet så kommer ni till informationen.

Mammas säng *voff* Hennes kudde är så skön!
Hej mamma!
Äsch, jag lägger mig ner igen! Ser du att jag ler mot kameran??
*trött*
Ser min nos stor ut, mamma?
Hmm, dags att klippa naglarna tror jag...
Jag försökte sträcka mig efter dig, mamma, men jag orkar inte!
Och mamma svarar: "Nattnatt, min skatt!"

Inga kommentarer: